Media klaster

Klaster na Prix Visionica

Łódzki Klaster Medialny został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Telewizyjnej Prix Visionica, który odbył się 24-29 kwietnia we Wrocławiu. Prix Visionica to międzynarodowe wydarzenie i konkurs poświęcone kulturze, telewizji i innowacji, organizowane przez miasto Wrocław i Telewizję Polską S.A. we współpracy programowej z Telewizją ARTE i rosyjskim Telekanal Kultura.

Powraca HollyŁódź

\"PiotrkowskaKlaster Medialny i Łódź Filmowa jest tematem przewodnim kwietniowego numeru miesięcznika Piotrkowska 104: Studenci łódzkiej Filmówki od ponad pół wieku przysiadają na schodach w rektoracie swej sławnej uczelni. Przycupnął tam również na chwilę Roman Polański, gdy był w naszym mieście w roku 2000, by odebrać tytuł Honorowego Obywatela m. Łodzi. Wydawało się do niedawna, że to tylko resentymenty i wspomnienia, a także tęsknota za złotymi czasami HollyŁódź. (…) A tymczasem – mimo wcześniejszej likwidacji WFF – odradza się na nowo Łódź Filmowa. Łódzkie Centrum Filmowe oparło się upadkowi i na Łąkowej zostało trochę twórczego życia, choćby w Opus Film i TV Toya, w zabytkowym budynku EC-1 projektowane jest wielkie centrum kultury, mamy kilka ważnych festiwali filmowych z Camerimage na czele, a niczym pospolite ruszenie, skrzyknęły się ostatnio firmy z branży filmowej, by budować supernowoczesny klaster medialny w Łodzi – pisze we wstępniaku redakcja. Więcej …

60 lat polskiej animacji



Podczas IV Międzynarodowego Festiwalu Animacji ReAnimacja 2007 zainaugurowano obchody 60-cio lecia polskiej animacji. Pierwszy polski film animowany \”Za króla Krakusa\”, który powstał w Łodzi w 1947 roku był jedną z wielu atrakcji finału festiwalu w łódzkiej Filharmonii. Galę uświetniła także polska premiera filmu \”Piotruś i wilk\”, której towarzyszyła muzyka – baśń symfoniczna Sergiusza Prokofiewa pod tym samym tytułem w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej FŁ pod batutą Marcina Wolniewskiego. Grand Prix festiwalu Złoty Ślimak oraz nagrodę pieniężną ufundowaną przez Prezydenta Miasta Łodzi otrzymał film \”The White Wolf\” w reż. Pierre Luca – Granjona. Zobacz relację z festiwalu. Więcej …

Łódź najmodniejsza wg. Dziennika

Władysław Reymont pisał o Łodzi jako o ziemi obiecanej. Po chudych latach miasto znów pretenduje do tego tytułu. Spokojnie może ubiegać się o miano najmodniejszego w Polsce. Dawna włókiennicza stolica Polski zmienia charakter. Do miasta ściągają biznesowe giganty: Indesit, Gillette, Dell i ostatnio Hilton. Przesądzone jest powstanie studia filmowego Davida Lyncha. To prawdziwy renesans Łodzi – pisze DZIENNIK w artykule pt. \”Nowa Ziemia Obiecana\”. Więcej …

Klaster na Intertelecom 2007

\'Intertelecom\'

Media Klaster oraz koncepcja Mediów 2.0 zostały zaprezentowane podczas XVIII Międzynarodowych Targów Komunikacji Elektronicznej INTERTELECOM 2007. Jest to najpoważniejsza w Polsce impreza promująca branżę IT i ukazująca zachodzące w niej procesy i relacje z innymi dziedzinami gospodarki.

English Summary

The Media Cluster creates conditions that are favourable to developing the media industry in Lodz by supporting the companies and entrepreneurs in their project implementations, in particular in the area of filmmaking, television, and new media, taking advantage of the local economic potential and the research resources of the Polish National School of Film, Television, and Theatre and other regional education and research and development centres.

The Media Cluster exploits more than 60-years of Lodz’s filmmaking tradition and the high human, research, cultural, and economic potential of the local media market, and fits in the Lodzkie Region’s Strategy and the Lodz Council’s scheme titled \”Lodz Cluster as a Pro-innovation Cooperation Network in the Region\”.

The key objectives of the Media Cluster are as follows:

  • enhance the efficiency and competitiveness of the regional media industry by reinforcing the networks linking local entrepreneurs, business and professional bodies, institutions of higher education, research and development centres, and other legal entities and natural persons;
  • create platforms for exchange of ideas informed by the potential of the Lodzkie Region’s media circles, and support their business projects;
  • incubate and develop innovative media projects that fit in the infrastructure and the strategic targets of the City and the Region;
  • build relations with transregional and transnational media investors;
  • stop the outflow of university graduates, educate new human resources and create attractive jobs in the area of the media industry;
  • create Lodz’s image as a city that is friendly to media investors, boasts modern infrastructure and the resources necessary to implement most advanced film, television, and multimedia productions.

The Media Cluster is comprised of nearly 50 companies and institutions from the Lodzkie Region that have declared to:

  • actively contribute to the objective of creating and developing the Media Cluster in the Lodzkie Region;
  • support each other’s actions aiming to attract investors and funds for the development of joint projects;
  • adjust their range of services to the needs of the entities active within the Media Cluster.

The Media Cluster Partners participate in its activities through a broad variety of actions:

  • new project proposals: put forward and jointly implement new ideas, business concepts, research and development projects in the media industry;
  • additions to existing projects: cooperate and participate in projects implemented by other media cluster members;
  • seeking investors and partners: identify and liaise with investors/financing institutions or companies/persons willing and able to help implement projects;
  • employing local suppliers and resources: obtain detailed information on companies active in the media industry, filming locations and facilities, qualified professionals;
  • event participation: participate in events organised by the Media Cluster (business meetings, festivals and industry fairs, trainings, workshops, etc.);
  • upgrading qualifications and knowledge sharing: exchange information on the media industry and own competencies that might be utilised by other Media Cluster members.

Contact:

    Janusz Rau
    Director of Łódź Film Center
    29 Łąkowa Str., 90-554 Łódź
    phone: +48 (42) 639 56 01, fax: +48 (42) 636 04 87
    e-mail: info@mediaklaster.pl

Już wkrótce ReAnimacja 2007

20 kwietnia rozpocznie się Międzynarodowy Festiwal Animacji ReAnimacja 2007 organizowany już po raz czwarty przez Kino Charlie i Fundację KinoForma. Festiwal jest skierowany zarówno profesjonalistów, jak i do studentów szkół filmowych, do amatorów oraz do wszystkich miłośników kina. To jedyny w Polsce festiwal o zasięgu międzynarodowym, poświęcony tylko i wyłącznie animacji. Do konkursu zgłoszono aż 284 filmy z 43 krajów świata!



Zobacz zapowiedź festiwalu w głównym wydaniu Łódzkich Wiadomości Dnia TVP3. Więcej …

Rekrutacja do Szkoły Filmowej rozpoczęta

Rozpoczęto rekrutację na studia w PWSFTViT w Łodzi. Bogata oferta uczelni skierowana jest nie tylko do absolwentów szkół średnich (studia licencjackie i magisterskie) ale także szkół wyższych i osób czynnych zawodowo (studia podyplomowe). W nadchodzącym roku szkolnym można będzie podjąć naukę na 4 wydziałach w ramach 14 różnych kierunków studiów prowadzonych w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.

Na szczególną uwagę zasługuje nowa specjalizacja – Organizacja Produkcja Mediów Cyfrowych. Studia te skierowane są do przyszłych menedżerów chcących zajmować się projektami z dziedziny nowych mediów interaktywnych. Ze względu na duże zainteresowanie wstępna selekcja kandydatów odbywa się przy pomocy internetowego kwestionariusza osobowego.

Nowe dobranocki Se-ma-fora

\'Źródło:

\”Przygody Zajączka Parauszka\”, \”Księgarenka Benka i Zenka\”, \”Zuzia i sznurowadła\” oraz \”Nowe Przygody Misia Uszatka\” to kilka nowych propozycji dobranocek, które powstają właśnie w Łodzi. Przeczytaj o planach łódzkiego Se-ma-fora – członka naszego klastra. Więcej …

Ponad pół mln. zł na filmy o Łodzi

Wydział Kultury Urzędu Miasta Łodzi ogłosił nabór projektów na wsparcie finansowe produkcji pełnometrażowych filmów fabularnych lub dokumentalnych, których zdjęcia (lub część zdjęć) będą zrealizowane w Łodzi, przedstawiających korzystny wizerunek miasta. Faza produkcyjna, której dotyczy wsparcie finansowe musi zakończyć się do 30 listopada 2007 r. i być rozliczona do dnia 15 grudnia 2007 r. Na wsparcie wyżej wymienionych produkcji miasto przeznacza ogólną kwotę 600.000,-zł brutto.

Szczegółowe informacje dotyczące wymaganych dokumentów oraz formularz wniosku, dostępne są w Wydziale Kultury UMŁ, Łódź ul. Piotrkowska 102, tel. 42 638 43 73 lub na stronie Urzędu Miasta Łodzi w Biuletynie Informacji Publicznej.

Łódź – miasto z charakterem

\'Autor:
David Lynch pokochał Łódź od pierwszego wejrzenia, jednak mało kto zna odpowiedź na pytanie: \”Jaka jest naprawdę Łódź?\”. Oto kilka miejsc w sieci, gdzie można zobaczyć i samemu ocenić, czy warto tu zamieszkać i pracować? Więcej …

Klaster na targach Film Video Foto




31 marca zakończyły się X Targi Sprzętu Fotograficznego, Filmowego, Video i Kinowego \”Film Video Foto\” zorganizowane przez partnera naszego klastra – Międzynarodowe Targi Łódzkie. Patronat honorowy nad tą imprezą objęli Prezydent Miasta Łodzi Jerzy Kropiwnicki oraz Rektor PWSFTViT prof. Jerzy Woźniak. \”Targi doskonale wpisują się w kulturę Łodzi. Mam nadzieję, że Klaster Medialny pogłębi jeszcze współpracę między Szkołą Filmową i targami. Chciałbym, aby studenci zapoznawali się z najnowszymi osiągnięciami techniki multimedialnej, sprzętu fotograficznego i filmowego\” – powiedział prof. Jerzy Woźniak podczas uroczystego otwarcia targów. Więcej …


2011 Media Klaster - Łódzki Klaster Medialny :: Zaprenumeruj: RSS2 : Atom
site created by: SFeRa :: powered by: WordPress