Media klaster

Partnerzy


Źródło: Łódzkie Wiadomości Dnia, TVP3


Media Klaster tworzy ponad50 firm i instytucji z regionu łódzkiego, które zadeklarowały:

  • aktywnie działać na rzecz rozwoju Media Klastra w regionie łódzkim
  • wzajemnie wspierać się w działaniach mających na celu pozyskanie inwestorów i środków na rozwój wspólnych przedsięwzięć
  • dostosować swoją ofertę usług do potrzeb podmiotów działających w ramach Media Klastra

Partnerzy Media Klastra uczestniczą w jego działaniach poprzez wiele różnych form aktywności. Są to m.in.:

  • propozycje nowych projektów: możliwość zaprezentowania uczestnikom klastra i wspólnej realizacji nowych pomysłów, koncepcji na biznes, projektów badawczo-rozwojowych z branży medialnej.
  • dołączenie do istniejących projektów: możliwość nawiązania współpracy i uczestnictwa w projektach realizowanych przez członków klastra.
  • poszukiwanie inwestorów lub partnerów: możliwość nawiązania współpracy z inwestorami/instytucjami finansującymi lub firmami/osobami gotowymi do pomocy w realizacji.
  • korzystanie z lokalnych dostawców i zasobów: możliwość uzyskania szczegółowej informacji na temat firm z branży medialnej, lokalizacji i obiektów zdjęciowych, wykwalifikowanych specjalistów.
  • uczestniczenie w wydarzeniach: możliwość wzięcia udziału w imprezach organizowanych przez klaster (spotkaniach biznesowych, festiwalach i targach branżowych, szkoleniach, warsztatach itp.)
  • podnoszenie kwalifikacji i dzielenie się wiedzą: możliwość wymiany informacji na temat branży medialnej oraz własnych kompetencji, które mogą być wykorzystane przez uczestników klastra.

Aktualna lista partnerów znajduje się po prawej stronie.

Jeżeli chcesz dołączyć do Media Klastraskontaktuj się z nami.

To się musi udać!



Zobacz wywiad z Prezydentem Miasta Łodzi Jerzym Kropiwnickim i Rektorem PWSFTViT prof. Jerzym Woźniakiem, który miał miejsce w TVP3 w programie \”Rozmowa Dnia\”.

Klaster w Dzienniku Łódzkim

\”Punktem wyjścia jest Łódź filmowa, zawierająca się w 60 latach tradycji. Ciągle są tutaj archiwa powojennej produkcji filmowej, 200 tysięcy rekwizytów i kostiumów, hale zdjęciowe, zaplecze postprodukcyjne, szkoła filmowa i liczne festiwale filmowe, choćby Camerimage, Mediaschool, Festiwal Muzyki Filmowej czy ReAnimacja. Chodzi o to, by pójść o krok dalej i Łódź filmową przekształcić w Łódź medialną. Nowe media to oprócz filmu i telewizji także Internet, telefonia komórkowa, animacje komputerowe i pozostające w Polsce bez stałego ośrodka, a mogące przynosić największe zyski – gry komputerowe.\” – to fragment kolejnego artykułu o Media Klastrze, który tym razem ukazał się w Dzienniku Łódzkim. Więcej …

PAP donosi o Klastrze Medialnym

Polska Agencja Prasowa przygotowała informację o Klastrze Medialnym, która bardzo szybko znalazła się na łamach wielu portali oraz serwisów internetowych m.in. Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, TVP.pl, Stopklatka.pl, PulsBiznesu.pl, MediaRun.pl, Wiadomości24.pl, Money.pl, RMFClassic.pl, WNP.pl . Przeczytaj pełną treść komunikatu: Więcej …

Inauguracja klastra wiadomością dnia



Podpisanie listu intencyjnego w sprawie utworzenia Media Klastra zostało uznane za jedno z najważniejszych wydarzeń dzisiejszego dnia w skali kraju i regionu. Relacja z tej uroczystości znalazła się w głównym wydaniu \”Wiadomości\” na TVP1, a także w lokalnym programie informacyjnym \”Łódzkie Wiadomości Dnia\” na TVP3.

Poparcie z USA i Wielkiej Brytanii

\"ListPodczas uroczystości inauguracji Media Klastra Mark Hall z Austin w Teksasie (USA) przekazał na ręce prof. Zdzisława Kuczyńskiego i adj. Andrzeja Bednarka – prorektorów PWSFTViT – listy gratulacyjne i deklaracje współpracy władz City of Austin oraz University of Texas. \”Film i media oferują nieograniczone możliwości stanowiąc głęboki impuls zarówno dla lokalnej gospodarki, jak również artystycznego wyrazu i wolności. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy być częścią tej współpracy i cieszymy się z możliwości \"Listzacieśnienia więzi w obszarze filmu pomiędzy Łodzią i Austin.\” czytamy w oficjalnym liście poparcia władz Austin. W uroczystości więli także udział goście z Wielkiej Brytanii: Liz West z Yorkshire Forward, Tony Parker ze Screen Yorkshire, oraz Terry Mounsey i Lisa McManus z Propeller TV. Byli oni pod wrażeniem filmowych tradycji Łodzi oraz planów rozwoju klastra. Podczas wielu spotkań rozmawiano o potencjalnych obszarach współpracy pomiędzy regionem łódzkim i Yorkshire.

 

Pierwszy news telewizyjny




Pierwszy telewizyjny news o Media Klastrze pojawił się w serwisie informacyjnym \”Wydarzenia\” stacji telewizyjnej Toya – członka naszego klastra.

List intencyjny podpisany!

\"Fot.

W dniu 26 marca 2007 r. o godzinie 13.30 w hali filmowej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej i Teatralnej im. Leona Schillera, ul. Targowa 61/63 w Łodzi został podpisany list intencyjny – deklaracja współpracy na rzecz utworzenia Klastra medialnego w Łodzi, przez Prezydenta Miasta Łodzi Jerzego Kropiwnickiego, Marszałka Województwa Łódzkiego Włodzimierza Fisiaka, Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi prof. Jerzego Woźniaka i Przewodniczącego Rady ds. Szkolnictwa Wyższego i Nauki przy Prezydencie Miasta Łodzi prof. dr hab. Stanisława Liszewskiego. Więcej …

Klaster w Gazecie Wyborczej

\'Gazeta

\”- Pomysł zbudowania strategii filmowej Łodzi powstał w Szkole Filmowej ponad pół roku temu – opowiada prof. Zdzisław Kuczyński, prorektor PWSFTviT. – Zainspirowały nas rozmowy prowadzone na Uniwersytecie w Austin w Teksasie, z którym współpracują nasi wykładowcy i studenci. Łódź filmowa – owszem, ale też nowe media i nowe technologie.\” to fragment obszernego artykułu Jakuba Wiewiórskiego, który ukazał się w ogólnopolskiej Gazecie Wyborczej w dniu inauguracji Media Klastra. Więcej …

Korzyści


Źródło: Wydarzenia, Toya

„Klaster to geograficzne skupisko wzajemnie powiązanych firm, wyspecjalizowanych dostawców, jednostek świadczących usługi, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji (np. uniwersytetów, jednostek normalizacyjnych, stowarzyszeń handlowych oraz instytucji finansowych) w poszczególnych dziedzinach, konkurujących między sobą, ale również współpracujących.”
Michael E. Porter

Mix biznesu i nauki
Istotą klastrów jest wielowymiarowa współpraca biznesu i świata nauki na danym obszarze geograficznym. W skład kastra oprócz firm i przedsiębiorstw wchodzą także szkoły i uczelnie wyższe, jednostki badawczo-rozwojowe, instytucje naukowe, różnego typu organizacje, fundacje i stowarzyszenia oraz inne jednostki lokalne, które mają wspólny interes w rozwoju klastra. Wzajemne ich powiązania mają zwykle charakter nieformalny i bazują głównie na wspólnej wymianie doświadczeń oraz realizacji wspólnych projektów. W dużym stopniu ułatwia to także geograficzna bliskość tych podmiotów.

Współpraca i specjalizacja
Klaster tworzą firmy i instytucje, które zwykle konkurują ze sobą na wspólnym rynku. Konkurencja ta nie wyklucza jednak wzajemnych powiązań i wspólnych obszarów współpracy np. korzystanie tych samych zasobów, narzędzi i podwykonawców lub prowadzenie wspólnych prac naukowo-badawczych. Koncentracja podmiotów z jednego sektora na tym samym obszarze geograficznym wpływa także na ich większą specjalizację i staje się przez to motorem napędowym ich rozwoju – klaster jest atrakcyjnym miejscem przyciągającym inwestorów, wartościowych pracowników i nowe firmy.

Mobilność pracowników i wzrost konkurencyjności
Cechą charakterystyczną klastra jest także wysoka mobilność pracowników – średni czas pracy w przedsiębiorstwach działających na terenie klastra to 2-3 lata. Część osób przechodzi do konkurencji, inni tworzą własne firmy lub działają jako niezależni specjaliści lub konsultanci, jednak dość często zdarza się, że po zdobyciu kolejnych doświadczeń wracają ponownie do tego samego przedsiębiorstwa wnosząc nowe wartości. Dzięki temu wzrasta konkurencyjność kadr, które ustawicznie podnoszą swoje kwalifikacje.

Sieci kontaktów, rotacja wiedzy i informacji
Mobilność pracowników oraz tworzone w ten sposób sieci społecznych i zawodowych kontaktów umożliwiają efektywną rotację wiedzy i informacji. Ludzie, którzy przechodzą pomiędzy firmami i projektami tworzą rodzaj „superorganizacji”, która napędza koniunkturę na produkty i usługi danej branży oraz tworzy odpowiedni wizerunek regionu, na którym działa klaster. Dlatego źródłem rozwoju branży jest klaster i jego sieci kontaktów, a nie pojedyncze firmy.

Przykłady klastrów
Modelowym przykładem klastra jest Dolina Krzemowa w USA, gdzie na obszarze ok. 300 mil kwadratowych działa kilka tysięcy firm wysokotechnologicznych zatrudniających ponad milion wysokiej klasy specjalistów. Motorem napędowym jest jedna z najbardziej renomowanych uczelni na świecie – Uniwersytet Stanforda.  Jest ona bardzo mocno związana z sektorem nowych technologii i lokalnym biznesem – stanowi dla niego bazę naukowo-badawczą oraz kształci nowe kadry.

Jeśli chodzi o rynek medialny najbardziej znanymi przykładami „efektu klastra” jest koncentracja przemysłu filmowego w Hollywood, londyńska dzielnica Soho uważana za europejskie centrum post-produkcji filmowej i telewizyjnej, klaster cyfrowy Digital Yorkshire oraz klaster medialny w Lipsku.

Kontakt

Koordynatorem Łódzkiego Klastra Medialnego jest:

Z ramienia inicjatora projektu informacji udzielają:

    Prorektorzy: prof. Zdzisław Kuczyński i adj. Andrzej Bednarek
    oraz Krzysztof Franek

    PWSFTViT im. Leona Schillera
    ul. Targowa 61/63, 90-323 Łódź
    tel: (42) 63 45 800, 63 45 820
    fax: (42) 67 48 139
    e-mail: rektorat@filmschool.lodz.pl

Goście specjalni z zagranicy

W uroczystości inauguracji Media Klastra potwierdzili swoje przybycie goście specjalni z USA i Wielkiej Brytanii. Pojawią się m.in. Mark Hall z Austin w Texasie reprezentujący władze Miasta Austin oraz University of Texas, a także Liz West z Yorkshire Forward, Tony Parker ze Screen Yorkshire, oraz Terry Mounsey i Lisa McManus z Propeller TV. Podczas tej wizyty delegacje gości zagranicznych mają zamiar wymienić się doświadczeniami dotyczącymi tworzenia klastrów (m.in. Austin Technology Cluster i Digital Yorkshire) oraz nawiązać kontakty, które być może zaowocują nowymi projektami realizowanymi w ramach Media Klastra.

Uroczysta inauguracja już wkrótce

W dniu 26 marca 2007 r. planowana jest uroczysta inauguracja Media Klastra. Po 6 miesiącach intensywnych przygotowań związanych z opracowywaniem strategii, przygotowaniem projektów oraz spotkań roboczych z partnerami, Łódzki Klaster Medilany zostanie oficjalnie powołany do życia. Podczas tego wydarzenia planowane jest podpisanie Listu Intencyjnego przez wszystkie podmioty i instytucje zainteresowane tą inicjatywą. Swoją obecność zapowiedzieli m.in. Prezydent Miasta Łodzi Jerzy Kropiwnicki, Marszałek Województwa Łódzkiego Włodzimierz Fisiak, Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Agnieszka Odorowicz oraz przedstawiciele wyższych uczelni, instytucji i firm związanych z łódzką branżą medialną. Więcej …

Moda na Łódź

\"Szlakiem

\”Łódź powraca do swoich filmowych korzeni. Zaczyna być o niej głośno nie tylko za sprawą szkoły filmowej, ale także secesyjnej elektrociepłowni zaadaptowanej na studio Davida Lyncha. Warto wybrać się tam na filmowy weekend. Fanów \”Ziemi obiecanej\” Andrzeja Wajdy czeka szok.\” – to fragment obszernego artykułu pt. \”Szlakiem filmu\” autorstwa pani Marioli Wiktor (Stowarzyszenie \”Łódź Filmowa\”), który ukazał się w lutowym numerze miesięcznika Podróże. Więcej …

Ruszył roboczy serwis Media Klastra

Ruszył roboczy serwis internetowy Łódzkiego Klastra Medialnego. Serwisu opracowała firma SFeRa modern media solutions, która jest także jednym inicjatorów i pierwszych partnerów tego innowacyjnego przedsięwzięcia. Serwis ma za zadnie dostarczyć bieżących informacji na temat rozwoju Media Klastra. Więcej …

Następna »


2011 Media Klaster - Łódzki Klaster Medialny :: Zaprenumeruj: RSS2 : Atom
site created by: SFeRa :: powered by: WordPress