Media klaster

PAP donosi o Klastrze Medialnym

Polska Agencja Prasowa przygotowała informację o Klastrze Medialnym, która bardzo szybko znalazła się na łamach wielu portali oraz serwisów internetowych m.in. Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, TVP.pl, Stopklatka.pl, PulsBiznesu.pl, MediaRun.pl, Wiadomości24.pl, Money.pl, RMFClassic.pl, WNP.pl . Przeczytaj pełną treść komunikatu:

Łódź – Miastem Nowych Mediów – pod takim hasłem łódzka szkoła filmowa przygotowała strategię rozwoju branży medialnej w mieście i regionie. Współpracę przy tworzeniu \”Klastra medialnego\” zadeklarowało już około 50 firm, instytucji i wyższych uczelni.

W poniedziałek list intencyjny na rzecz utworzenia Klastra medialnego podpisali m.in. prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki, marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak oraz rektor Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi prof. Jerzy Woźniak.

Klaster to przede wszystkim firmy z branży medialnej, filmowej, telewizyjnej, które wspólnie z uczelniami, ośrodkami badawczo- rozwojowymi, a także z władzami lokalnymi stworzą konsorcjum, które ma na celu promocję branży medialnej i inicjatyw, które przyciągną do Łodzi fundusze unijne oraz inwestorów z sektora medialnego – powiedział współtwórca projektu Krzysztof Franek.

Twórcy Klastra chcą wyjść od niemal 60-letniej tradycji Łodzi Filmowej. Przypominają, że w Łodzi istnieje największe archiwum dorobku polskiej kinematografii, a w zasobach Łódzkiego Centrum Filmowego jest prawie 200 tys. rekwizytów i kostiumów.

W Łodzi istnieją także hale zdjęciowe, które są modernizowane przez obecnych właścicieli, duże zaplecze postprodukcyjne, słynna na całym świecie szkoła filmowa i markowe festiwale, chociażby Camerimage. Podkreślają także, że siłą miasta są ludzie, którzy pracują w branży medialnej.

Chcielibyśmy jednak, żeby Łódź poszła krok dalej, żeby stała się medialnym centrum Polski, miejscem do inwestycji w ramach projektów telewizyjnych, internetowych, telefonii komórkowej, animacji oraz gier komputerowych – podkreślił Franek.

Przygotowania projektu trwały ponad pół roku. W ramach Klastra realizowanych jest lub będzie ponad 20 projektów w czterech obszarach działania. Pierwszy z nich to promocja Łodzi Filmowej i rozbudowa zaplecza produkcyjnego dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych. Kolejnym jest stworzenie Media Centrum – gdzie swoje siedziby mogłyby znaleźć nowe kanały telewizyjne, pierwsze w Polsce cyfrowe kino oraz Interaktywne Muzeum Nauki i Muzeum Bajki.

Pomysłodawcy Klastra planują także budowę Fabryki Mediów, w której miałby się odbywać szkolenia i warsztaty zawodowe dla twórców nowych mediów, a w Medialnym Parku Technologicznym – badania z dziedziny nowych technologii medialnych.

Jak szacują twórcy projektu, dzięki stworzeniu \”Klastra medialnego\” w Łodzi może przybyć ok. 30 tys. miejsc pracy. Wielkość inwestycji szacowana jest na poziomie 150-200 mln euro. Środki na nią pochodziłyby z funduszy unijnych, ale także od inwestorów prywatnych.

PAP


2011 Media Klaster - Łódzki Klaster Medialny :: Zaprenumeruj: RSS2 : Atom
site created by: SFeRa :: powered by: WordPress